Mar 082007
 

Aleksandras klausė: Ko reikia dviračiui, kad galėčiau važiuoti naktį?

Guru atsako:
        
Dviračio ar mopedo vairuotojui leidžiama važiuoti tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu ar mopedu. Dviračio ar mopedo gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų; važiuojant keliu tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas.
      

Norint važinėtis dviračiu tamsiu paros metu, reiktų pasirūpinti keletu dalykų:

  1. Pasirūpinti, kad būtumėte matomas kitiems eismo dalyviams kelyje:
    1. pasyviniai šviesos elementai (atšvaitai): dviračio priekyje privalo būti įrengti baltos šviesos atšvaitai, o gale raudonos spalvos atšvaitai; iš šonų (ant ratlankių) gali būti sumontuoti oranžinės spalvos atšvaitai. Atšvaitai dviračiui yra būtini – jie yra minimalią apsauga užtikrinanti priemonė.
    2. aktyviniai šviesos elementai – prietaisai, šviečiantys naudojant baterijų energiją. Prietaisai su šiuolaikinėmis lemputėmis (LED) šviečia ryškiai, o baterijų užtenka ilgam laikui. Dviračio gale reiktų sumontuoti raudonos spalvos šviesos prietaisą, patartina mirksintį, nes toks prietaisas pastebimas iš toliau ir geriau atkreipia dėmesį. Priekyje galima sumontuoti mirksinį prietaisą su LED lemputėmis, kuris skleidžia baltos ar žalios spalvos šviesą. Šie prietaisai neturi apšviesti kelio, jie skirti tik atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį ir būti matomam kelyje.
    3. atšvaitai ant aprangos (prisegami atšvaitai, liemenės ir panašiai) padeda būti pastebimam kelyje tiek važiuojant dviračiu, tiek pasitraukus nuo jo dėl įvairiausių nenumatytų aplinkybių.

     

  2. Pasirūpinti, kad matytumėte, kur važiuojate – tam priekyje sumontuojamas baltos spalvos ryškią šviesą skleidžiantis žibintas, kuris apšviečia kelią. Žibintai būna su LED lemputėmis arba su kaitrinėmis lemputėmis, maitinami iš baterijų arba iš dviračio generatoriaus („dinamo“). LED lemputės vartoja pakankamai mažai energijos ir šviečia pakankamai ryškiai, tačiau kai kam ši šviesa rėžia akį – jie renkasi žibintus su kaitrinėmis lemputėmis, kurie yra kiek mažiau ekonomiški. Aš asmeniškai labiau mėgstu žibintus su LED lemputėmis. Žibintai, maitinami baterijomis, geresni tuo, kad nėra susieti su dviračiu – juos galima nuimti ir pasišviesti, kur tik reikia. Be to, naudojant generatorių, sunkiau minti, dėvisi padanga. Žibintas su LED lemputėmis su vienu komplektu baterijų gali šviesti iki 10 valandų ir ilgiau. Aišku, jei yra galimybė, reiktų irengti kelias nepriklausomas apšvietimo sistemas: vienai sugedus būtų galima naudoti kitą.

Išsiruošiant į ilgesnį žygį dviračiu, į kuprinę reiktų įsimesti vieną ar kelis komplektus baterijų žibintams, remontinį komplektą padangų remontui, pompą, pirmosios medicininės pagalbos rinkinėlį, reikiamų raktų komplektą (pagrindinis raktas 15 mm), atsuktuvą.

        
Be to, keliaujant dviračiu po nežinomas vietoves labai praverstų GPS imtuvas su vietovės žemėlapiu.

        
Taip „apginkluotu“ dviračiu keliauti turėtų būti saugu ir patogu, tačiau reikia nepamiršti, kad net ir kaip kalėdinę eglutė šviečiančio dviračio dideliu greičiu lekenčio automobilio vairuotojas gali ir nepastebėti, todėl visad pastebėjus ar pajutus artėjantį automobilį reiktų pasitraukti iš kelio. Be to reiktų nepamiršti keliu važiuoti tvarkingai ir laikytis kelių eismo taisyklių.

Tai tiek, informaciją paruošiau iš asmeninės patirties vairuojant dviratį ir automobilį.

Susiję straipsniai:

  • Susijusių straipsnių nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Bad Behavior has blocked 708 access attempts in the last 7 days.