Apr 262006
 

Česlovas klausė: Prieš metus elektroniniu paštu buvau informuotas, kad padaryta nauja SEB banko kortelė. Paskambinau į banką ir pasakiau, kad SEB banko paslaugomis artimiausiu metu neplanuoju naudotis, galiu atvežti seną kortelę – sąskaita tuščia. Man buvo pasakyta, kad nauja kortelė jau padaryta, tai nieko nekainuoja, gal ateity prireiks, todėl pasiėmiau. Centriniame skyriuje atsiimdamas kortelę, sutarty (ar ant voko, tiksliai nepamenu, kaip liepė banko darbuotojas) užrašiau naują savo gyvenamąją vietą. Prieš porą mėnesių gavau informacijos, kad bankai ima administravimo mokestį. Vėl paskambinau į banką – man buvo pranešta, kad niekas nekainuoja, o jei tikrai neplanuoju naudotis kortele, artimiausiu metu geriau ją grąžinti. Tą pačią dieną susiradau kortelę ir, deja, niekaip nerasdavau progos ją nuvežti. Vieną dieną man paskambino banko darbuotoja ir informavo, kad pasikeisčiau seną registracijos adresą (tai banke jau buvau atlikęs) ir susimokėčiau 20Lt skolos mokestį, jei norėčiau ją grąžinti. Parašiau prašymą anuliuoti skolą, kuri įvyko dėl banko darbuotojų klaidos. Man pranešė, kad jokių raštiškų įrodymų neturiu, reikia susimokėti skolą. Praktiškai du kartus buvau apgautas. Ar tikrai turiu mokėti banko nustatytą administravimo mokestį? Kam tuomet reikalingi informaciniai banko telefonai, jei paskui neina įrodyti, ką banko darbuotojai pažada? P.S. Sutarty yra įrašyta, kad sąskaitoje privalo visada būti suma, reikalinga banko metiniam mokesčiui nurašyti. Bet, manau, bankas mane turėjo raštu informuoti, kad pakeičiamos sąlygos, kortelė pasidaro mokama.

Teisės Guru atsako:

Absoliučiai visada yra būtina skaityti sutartis. Neabejoju, jog atsakymus į visus klausimus, susijusius su mokesčių taikymu, kortelės pratęsimu ar naujos kortelės pagaminimu, galite rasti sutartyje. Telefonu atsiliepę konsultantai dažniausiai žino kelis šabloniškus atsakymus ir dažnai net neįsigilina į problemos esmę. Jei administravimo mokestis įvestas naujai ir tai nebuvo iš anksto aptarta sąlyga, jūs galėtumėte teigti, jog tokio mokesčio taikymas jums yra nepagrįstas. Tačiau gali būti, kad kažką pasirašydami jūs kartu davėte ir kažkokį sutikimą…
Banko atstovai yra teisūs teigdami, jog telefoninės konsultacijos nėra įrodymas. Jei turėtumėte banko atstovų teiginius, patvirtintus raštu, būtų visai kitokia situacija. Deja, iš savo karčios patirties galiu pasakyti, kad telefoniniai konsultantai, o kartais ir salės darbuotojai teikia klaidingą informaciją. Ir kartais net tenka įrodinėti, jog yra visai priešingai, nei teigia jie. Dėl to visada pravartu prašyti raštu patvirtinti jų suteiktą informaciją, nes tai priverčia juos patvirtinti savo žodžius.

Susiję straipsniai:

  • Susijusių straipsnių nėra
 Posted by at 12:00 am

Sorry, the comment form is closed at this time.

Bad Behavior has blocked 116 access attempts in the last 7 days.