Aug 292003
 

Giedrius klausė: Aš nesenai įsirašiau Windows XP pro ir man iškilo tokia problemėlė: kai noriu išjungti kompiuterį, jis viską susitvarko ir neišsijungia: parašo ‘now to safe turn off your computer’, tada kietas diskas atsijungia, o pats kompiuteris ne – reikia išjungti srovę, nes kitaip jis neišsijungia. Ką tada reikia daryt? Anksčiau naudojau WindowsME ir viskas būdavo gerai.

Guru atsako:

Patarimai Windows 2000/XP (visų versijų) naudotojams.
Pirmas būdas: Advanced Power Managment vartojimo įjungimas

  1. Paspauskite Start, paspauskite Control Panel, ir tuomet, naujame lange, du kartus spragtelėkite Power Options. Pastaba: jei naudojate Windows XP, Control Panel lange persijunkite į Classic View peržiūros metodą, kad būtų lengviau sekti instrukcijas.
  2. Paspauskite APM mygtuką. Pastaba: jei naudojate keletą monitorių, APM mygtuko galite nematyti.
  3. Pasirinkite punktą Enable Advanced Power Management Support, ir tuomet paspausktie OK.
Antras būdas: įsitikinkite, kad Jūsų kompiuterio CMOS/BIOS nustatymai yra teisingi. Perspėjimas: keičiant CMOS ir BIOS nustatymus Jūsų kompiuteriui gali kilti įvairių problemų. Kompiuterio CMOS nustatymų keitimas yra Jūsų paties atsakomybė ir rizika.
Neteisingi CMOS ir BIOS nustatymai gali sukelti įkrovos ir išsijungimo problemas. Kad sužinotumėte teisingus Jūsų kompiuterio CMOS ir BIOS nustatymus, ir kaip juos įjungti/išjungti, skaitykite dokumentaciją, gautą perkant kompiuterį, arba susisiekite su savo plokštės gamintoju. Kad įsitikintumėte, jog Jūsų naudojama BIOS versija yra pati naujausia, pažiūrėkite savo kompiuterio pagrindinės plokštės gamintojo svetainėje dėl naujausios BIOS versijos, išleistos Jūsų kompiuteriui.

Trečias būdas: įsitikinkite, ar kompiuteris yra suderinamas su ACPI
  1. Paspauskite Start-> Control Panel, du kartus spragtelkite System.
  2. Naujame lange paspauskite Hardware mygtuką, ir po to paspauskite Device Manager.
  3. Išplėskite atšaką Computer. Išvysite užrašą panašų į vieną iš šių:
    • ACPI Multiprocessor PC
    • ACPI Uniprocessor PC
    • Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
    • Compaq SystemPro Multiprocessor or 100% Compatible
    • MPS Uniprocessor PC
    • MPS Multiprocessor PC
    • Standard PC
    Jei Jūsų kompiuteris yra apibūdintas kaip Advanced Configuration and Power Interface (ACPI), pereikite prie punkto ‘Ketvirtas būdas: Jei Jūsų kompiuteris yra suderinamas su ACPI.’
    Jei Jūsų kompiuteris yra apibūdintas kaip Standard PC, greičiausiai problemos neišspręsite. Tiesa, pabandyti galima. Pereikite prie punkto ‘Penktas būdas: Jei Jūsų kompiuteris nėra suderinamas su ACPI.’
    Jei Jūsų kompiuteris yra apbūdintas kaip Standart PC, bet esate įsitikinęs, kad Jūsų kompiuteris yra suderinamas su ACPI, tuomet pereikite prie punkto ‘Ketvirtas būdas: Jei Jūsų kompiuteris yra suderinamas su ACPI.’
Ketvirtas būdas: Jei Jūsų kompiuteris yra suderinamas su ACPI. Jei Jūsų kompiuteris yra suderinamas su ACPI, sekite šiais punktais:
  1. Spauskite Start-> Control Panel, naujame lange du kartus spragtelėkite Add or Remove Programs.
  2. Pažiūrėkite, ar yra įdiegta viena iš šių programų:
    • Logitech mouse drivers
    • Adaptec/Roxio software
    • Zone Alarm
  3. Jei viena iš šių programų yra įdiegta, iš gamintojo svetainės parsisiųskite naujesnę programos versiją arba laikinai ją pašalinkite.
  4. Pabandykite kompiuterį išjungti, kad sužinotumėte, ar problema išspręsta.
  5. Jei problema neišsisprendė, pasinaudokite Task Manager`iu, kad sužinotumėte, kokios programos veikia kompiuteryje. Rankiniu būdu išjunkite visas tas programas, tuomet išjunkite kompiuterį, kad sužinotumėte, ar problema išspręsta. Kad tai atliktumėte, sekite šiais žingsniais (pastaba: gali būti, kad Task Manager`io lango, Applications skiltyje yra parodomos ne visos kompiuteryje veikiančios programos):
    1. Vienu metu paspauskite CTRL+ALT+DELETE, ir tuomet paspauskite mygtuką Task Manager.
    2. Paspauskite Applications mygtuką.
    3. Task skiltyje pažymėkite programą, kurią norite išjungti ir paspauskite mygtuką End Task.
    4. Kai tai atliksite su visomis programomis išeikite iš Task Manager`io (File-> Exit Task Manager).
    5. Išjunkite savo kompiuterį (Start-> Shut Down).
  6. Jei problema vis dar yra, iš Jūsų kompiuterio įrangos (tokių kaip vaizdo ar garso kortos) svetainių parsisiųskite naujausias tvarkykles ir jas įdiekite. Kad gautumėte informacijos, kaip susisiekti su įvairiais gamintojais, ir rastumėte naujausias tvarkykles, peržvelkite Microsoft Bazės aprašymus:
    65416 Kompiuterinės ir Programinės įrangos, Trečiųjų – Šalių pardavėjų kontaktai, A-K
    60781 Kompiuterinės ir Programinės įrangos, Trečiųjų – Šalių pardavėjų kontaktai, L-P
    60782 Kompiuterinės ir Programinės įrangos, Trečiųjų – Šalių pardavėjų kontaktai, Q-Z
  7. Jei ir tai nepadės išspręsti Jūsų problemos, galite pabandyti atnaujinti kompiuterio tvarkykles. Perspėjimas: tai gali sukelti dideles problemas (Jūsų kompiuteris gali sugesti nepataisomai), taigi atlikti HAL (Techninės Įrangos Pakeitimo Sluoksnis – Hardware Abstraction Layer).
Jei Jūs esate įsitikinęs, kad Jūsų kompiuteris yra suderinamas su ACPI, sekite šiais žingsniais:
  1. Control Panel lange dukart spragtelkite piktogramą System.
  2. Naujame lange paspauskite mygtuką Hardware ir jame paspauskite Device Manager.
  3. Išskeliskite Computer atšaką ir tuomet du kartus spragtelkite atpažintą HAL (pvz.: Standard PC).
  4. Pasirinkite Driver mygtuką ir tuomet paspauskite Update Drivers.
Pastaba: Jūs galite atnaujinti ar pakeisti HAL tik tuo atveju, jei keičiate iš Standart PC į ACPI HAL, kitu atveju kompiuteris neveiks.

Penktas būdas: Jei Jūsų kompiuteris nėra suderinamas su ACPI. Jei Jūsų kompiuteris nėra suderinamas su ACPI, galite pabandyti apeiti šią problemą įdiegdami NT APM/Legacy priemonę. Prieš įdiegiant NT APM/Legacy priemonę, turite išjungti Microsoft ACPI priemonę, jei ji yra įdiegta. Kad išjungtumėte Microsoft ACPI priemonę, sekite šiais žingsniais:
  1. Atverkite Control Panel langą, ir jame du kartus spragtelėkite System piktogramą.
  2. Naujame lange paspauskite mygtuką Hardware ir jame paspauskite Device Manager.
  3. View meniu išsirinkite punktą Show Hidden Devices.
  4. Išskleiskite Non-Plug and Play Drivers atšaką.
  5. Atlikite vieną iš šių punktų:
    • Jei Microsoft ACPI tvarkyklė nėra parodyta: NT APM/Legacy Support atšakoje Jūs turėtumėte matyti punktą NT Apm/Legacy Interface Node. Prie jo turėtų būti pažymėtas raudonas X ženklas, pranešantis, kad ši priemonė išjungta. Dešiniu pelės mygtuku spragtelėkite NT Apm/Legacy Interface Node punktą ir išsirinkite punktą Enable. Po to, kai atliksite šiuos žingsnius, Windows turėtų išsijungti tvarkingai.
    • Jei Microsoft ACPI tvarkyklė yra parodyta:
      1. Du kartus spragtelėkite punktą Microsoft ACPI Driver.
      2. Spragtelėkite Driver mygtuką ir tuomet Type skiltyje paspauskite Disabled.
      3. Paspauskite OK ir perkraukite kompiuterį.
      4. Kai Windows persikraus, pakartokite šiuos žingsnius, kad atvertumėte Microsoft ACPI tvarkyklės Properties dialogo langą, tuomet spragtelkite Driver mygtuką.
    Patikrinkite šiuos punktus:
    • Disabled rodoma Type skiltyje.
    • Stopped rodoma Status skiltyje.
    Po to, kai įsitikinsite, jog Microsoft ACPI Device yra sustabdyta, sekite instrukcijas, kad įdiegtumėte NT APM/Legacy tvarkyklę:
  6. Atverkite Control Panel ir du kartus spragtelėkite Add Hardware.
  7. Kai Hardware Wizard baigs naujos įrangos paiešką paspauskite ‘Yes, I have already connected the hardware’ ir tuomet spauskite Next.
  8. Nuslinkite į Installed Hardware sąrašo viršų ir paspauskite Add a new hardware device, po to paspauskite Next.
  9. Paspauskite Install the hardware that I manually select from a list (Advanced) ir po to spragtelkite Next.
  10. Po užrašu Common Hardware Types, paspauskite NT Apm/Legacy Support ir po to spauskite Next.
  11. Paspauskite NT Apm/Legacy Interface Node ir po to spauskite Next.
  12. Paspauskite mygtuką Next dar kartą ir po to spragtelkite mygtuką Finish.
Dabar kompiuteris turėtų išsijungti tvarkingai.

versta iš MS Support puslapio: http://support.microsoft.com/?kbid=810903

Susiję straipsniai:

  • Susijusių straipsnių nėra
 Posted by at 12:00 am

Sorry, the comment form is closed at this time.

Bad Behavior has blocked 429 access attempts in the last 7 days.