May 142008
 

Darius klausė: Iškilo toks klausimas. Patekau į avariją dėl vienos 23 metų stažą turinčios moteriškės kaltės. Kad išvengčiau susidūrimo, užšokau ant šaligatvio ir sugadinau pavarų dėžę, bamperį, iššovė oro pagalvės, karterį, priekinę pakabą, duslintuvą ir pan. Galėjau mašiną parduoti už 6500Lt, bet draudimas man rinkos vertę paskaičiavo 4000Lt ir siūlo žalos išmoką (likutinę vertę) 3000Lt, kaip neremontuotino automobilio. Prieš avariją automobilis buvo tiesiog idealus, tai Ford Escort Ghia 1996 metų su prabangiausia komplektacija. Skambinau nepriklausomiems ekspertams, tai davė suprasti, kad niekuo nepadės… Patarkite, ką tokiu atveju daryti? Kaip išsireikalauti didesnę sumą?

Guru atsako:

Kaip suprantu, pagrindinė problema yra rinkos vertė.
Draudimas greičiausiai paskaičiavo teorinę rinkos vertę (dažniausiai skaičuojama pagal VŠĮ „Emprekis“ nurodytas automobilių vertes). Taigi, jeigu ten teisingai parinktas modelis, lieka vienintelis variantas – įrodymais pagrįsti, kad faktinė automobilio vertė iki įvykio buvo kitokia. Jums reikėtų raštu kreiptis į Draudimo kompaniją pridedant įrodymus, kad automobilio vertė buvo ne tokia, kaip Jų nurodyta („aš galėjau mašiną parduoti už 6500Lt“ nėra argumentas).
Jeigu pateiksite argumentuotą pretenziją su įrodymais – draudimo kompanija peržiūrės draudimo išmoką ir padarys papildomą išmoką. Jei ne – bent jau pateiks motyvuotą atsakymą, kodėl ta rinkos vertė yra tokia.
Daugiau informacijos: Kelių tranporto priemonių vertės nustatymo tvarka (Patvitinta LR susisiekimo ministro ir finansų ministro įsakymu 2000m. Balandžio 17d. Nr. 120/ 2000m. balandžio 14d. Nr. 101)
Ten galite pasiskaičiuoti patys, kokia to automobilio rinkos vertė iki eismo įvykio, likutinė vertė ir t.t. Tai tikrai nėra sudėtinga.

Susiję straipsniai:

  • Susijusių straipsnių nėra
 Posted by at 12:00 am

Sorry, the comment form is closed at this time.

Bad Behavior has blocked 2393 access attempts in the last 7 days.